- Declaratia 230 - Cerere privind destinaţia sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual datorat
- 1 iunie 2024 - CONFERINȚA NAȚIONALĂ "Practici școlare transformatoare: între echitate, calitate, incluziune și eficiență"
- Proiectul ASCEND 2022 la 3.12.2023
- Punct de vedere RENINCO metodologii Lege Învățământ Preuniversitar
- 27 mai 2023 - Conferința Națională „Sprijin în învățare la nivelul școlii de masă. Structuri și servicii”
- Convocator Adunare Generală RENINCO 27 mai 2023
- RENINCO la 25 de ani
- Proiectul ASCEND – Tinerii cu dizabilități sunt AICI, ACUM!
- COMUNICAT DE PRESĂ
- Educație, formare profesională și angajare pentru persoanele cu dizabilități în Europa Autor: Vlad Andrei Stamate
- Incluziune şi diversitate , autor: Vlad Andrei Stamate
- Tinerii cu dizabilități în Uniunea Europeană
- Tinerii cu dizabilitati in lume 8.11.2022
- Raport de curs 21.10.2022
- Să înțelegem necesitățile și soluțiile tinerilor cu dizabilități din România - a doua întâlnire a Comitetului consultativ al proiectului, ASCEND - 3.10.2022, București, hotel Continental
- INFORMAȚII PRIVIND EVOLUȚIA PROIECTULUI ASCEND
- OPINII ȘI PROPUNERI LA PROIECTUL LEGII ÎNVĂȚĂMÂNTULUI PREUNIVERSITAR
- Adresăm din nou mulțumiri tinerilor cu dizabilități care au trimis răspunsurile lor la chestionarul difuzat on-line, în cadrul cercetării ASCEND.
- CONSULTARE RENINCO – INCLUZIUNEA ȘI ECHITATEA ÎN PROIECTUL LEGII ÎNVĂȚĂMÂNTULUI PREUNIVERSITAR – AUGUST 2022!
- Reeditarea lucrărilor: Să învățăm cu plăcere și 8 LOG
- Anunț lansare chestionar PROIECTUL ASCEND 2022
- INVITATIE APEL CERCETARE ASCEND
- ASCEND, prima întâlnire a Comitetului consultativ – Consiliul Național al Dizabilității din România
- SURSE DOCUMENTARE - POLITICI ȘI PROGRAME EUROPENE ȘI INTERNAȚIONALE PRIVIND PERSOANELE CU DIZABILITĂȚI, CU FOCALIZARE PE TINERI - PROIECTUL ASCEND 2022 - în proces de traducere
- Consiliul Național al Dizabilității din România (CNDR), în parteneriat cu Asociația RENINCO România – membru fondator al CNDR – desfășoară în perioada iunie – decembrie 2022 proiectul ASCEND.
- EDUCAȚIA PERSOANELOR CU DIZABILITĂȚI ȘI/SAU CES (*)
- Pe drumul spre educația incluzivă în România Contribuția Rețelei RENINCO
- NOU !!! - Pași spre educația incluzivă în România. Contribuția Rețelei RENINCO
- 12 iunie 2021: Conferința “Incluziune și echitate. Realitate sau deziderat? Rezultatele cercetării privind situația copiilor cu dizabilități și / sau CES”
- Sa ii cunoaștem mai bine si sa fim prieteni cu copiii cu autism!
- 12 iunie 2021 Invitatie la Conferinta online Incluziune si Echitate:Realitate sau Deziderat?
- Traian Vrăsmaș: Educația incluzivă. Aspirații și realități. 14 mai 2021
- Noutăți editoriale cu contribuția RENINCO
- REZOLUTIE-CONFERINȚA NAȚIONALĂ ACCES ȘI PARTICIPARE LA EDUCAȚIE, EDIȚIA A IV A COOPERARE SI COMPETIȚIE ÎN EDUCAȚIE 23.11.2011
- CONCLUZII analiza GREI vineri 22.11.2019
- 23.11.2019 - se convoacă Adunarea Generală a Asociației RENINCO România
- 23.11.2019 - Conferinţa Naţională ”Acces şi participare la Educaţie” ediţia a IV a, 2019
- SIMPOZIONUL NAȚIONAL „INDIVIDUALIZARE ȘI PERSONALIZARE ÎN PROCESUL INSTRUCTIV-EDUCATIV AL ELEVILOR AFLAȚI ÎN DIFICULTATE” – EDIŢIA a V a – PLOIEŞTI – 7 Iunie 2019
- PUBLICAȚII ȘI TRADUCERI UNICAT ACCESIBIE PRIN COPIERE
- Cercetare „Aspecte ale echităţii în şcoală”
- Seminar European Forum Disability 22-23 martie 2019, Bucuresti, pe tema Tinerii cu dizabilităţi şi (ne) angajarea în muncă
- Concluzii ale conferinței naționale „Acces şi participare la educație pentru persoanele cu dizabilităţi”
- Adunarea Generală RENINCO – România, București, 7 septembrie 2018
- 4 noiembrie 2017 - Conferința Națională intitulată „Acces si participare la educație”
- 12 iunie 2017 - Simpozion Ploiesti 2017
- Incluziunea școlară a copiilor cu cerințe educaționale speciale: bilanț și perspective - 2017
- Asociatia Amurtel, membra a Asociatiei RENINCO Romania, a lansat o colectie de povestiri pro-diversitate in cadrul proiectului Avem fiecare o poveste
- 15 martie 2016 - Sesiune de informare la Liceul Ion Barbu din Bucuresti pentru reprezentanții autorităților publice locale, persoane cu dizabilități și organizații neguvernamentale
- „METODOLOGIA privind combaterea discriminării și excluziunii școlare a copilului și tânărului cu cerințe educaționale speciale prin colaborare și intervenție multidisciplinară”
- Brosuri Informative pentru organizatii ale persoanelor cu dizabilitati
- Colaborare și cooperare pentru echitatea în educație
- INVITAȚIE CONFERINȚA DE LANSARE A PROIECTULUI ”Parteneriate active pentru incluziunea școlară a copiilor cu cerințe educaționale speciale”
- Comunicat lansare proiect - Focus: incluziunea școlară a copiilor cu cerințe educaționale speciale
- 20-21.02.2015, Oradea - Conferinţa Naţională de psihopedagogie specială şi consiliere şcolară (cu participare internaţională)
- Document de poziţie al Asociatiei RENINCO Romania
- Proiectul Promovarea educației incluzive pentru copii cu dizabilități și CES în România, cu focalizare pe învățământul preșcolar, primar si gimnazial
- 2 iunie 2014 – 30 aprilie 2016;Proiect nou: TOATE drepturile fundamentale pentru TOATE persoanele cu dizabilităţi!Proiect finanţat prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România
- Parintii apara drepturile copiilor cu dizabilitati
- Rezoluția Conferinţei Naţionale “Parteneriatul Educaţional Şcoală-Familie, exemple de bună practică incluzivă în şcoala românească” Bucureşti, 14.06.2014
- Invitatie la Conferinţa Naţională “ Parteneriatul Educaţional Şcoală-Familie, exemple de bună practică incluzivă în şcoala românească”
- Pozitia RENINCO privind proiectul de lege a copiilor cu dizabilitati
- curs pilot inovativ, de initiere in tehnicile muzicoterapiei
- Comunicat de presă Bucureşti, 2 Aprilie 2014
- RAPORT SINTEZĂ Vizite de monitorizare Octombrie 2013 - Martie 2014
- Promovarea educației incluzive pentru copii cu dizabilități și CES în România, cu focalizare pe învățământul preșcolar
Incluziunea școlară a copiilor cu cerințe educaționale speciale: bilanț și perspective
Peste 120 de profesionişti din domeniul educaţiei, reprezentanţi ai autorităţilor publice centrale şi locale cu responsabilităţi în domeniul incluziunii şcolare a copiilor cu cerinţe educaţionale speciale din Bucureşti şi din ţară, au participat vineri, 27 ianuarie 2017, la Bucureşti la conferinţa de încheiere a proiectului „Parteneriate active pentru incluziunea şcolară a copiilor cu cerinţe educaţionale speciale”.
Au luat cuvântul în cadrul sesiunii de deschidere a conferinţei doamna Cecilia Iuga, consilier în cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale, doamna Diana Melnic, inspector general adjunct în cadrul Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, doamna Aura Stănculescu, director al Centrului Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională şi reprezentanţi ai partenerilor care au implementat proiectul: Simona Carobene, director executiv Asociaţia FDP-Protagonişti în educaţie, doamna Ecaterina Vrăsmaş, preşedinte Asociaţia Reninco România, şi domnul Gabriel Narcis Vrînceanu, director Casa Corpului Didactic Bucureşti.
Proiectul a fost implementat în perioada iunie 2015- ianuarie 2017, fiind finanţat în cadrul apelului COERENT cu sprijinul financiar al Programului RO10-CORAI, program finanţat de Granturile SEE 2009-2014 şi administrat de Fondul Român de Dezvoltare Socială.
Scopul proiectului a vizat dezvoltarea şi implementarea unui set de măsuri de combatere a excluziunii sociale şi sociale a copiilor şi tinerilor cu cerinţe educaţionale speciale din Bucureşti, având la dispoziţie un buget de 937.714,25 lei, din care finanţarea din granturile SEE a fost de 843.814,25 lei.
Între rezultatele atinse în cadrul proiectului remarcăm crearea unei reţele de profesionişti implicaţi în incluziunea şcolară a copiilor cu CES la nivelul municipiului Bucureşti şi formarea unui număr de 400 de profesionişti (profesori pentru învăţământ primar şi gimnaziu, consilieri şcolari, profesori de sprijin, mediatori şcolari, logopezi, alţi specialişti care lucrează în domeniul educaţiei copiilor cu CES din învăţământul preuniversitar) prin programul: „Dezvoltarea practicilor incluzive pentru copiii cu cerinţe educaţionale speciale din clasele primare şi de gimnaziu” (curs de formare continuă acreditat, 46 ore/11 credite profesionale transferabile) furnizat de Casa Corpului Didactic Bucureşti. Cei 400 de formabili au provenit din 84 de unităţi de învăţământ preuniversitar existente în cele şase sectoare bucureştene.
Unul dintre pilonii proiectului a fost elaborarea şi implementarea unei metodologii privind combaterea discriminării şi excluziunii şcolare a copilului şi tânărului cu CES, prin colaborare şi intervenţie multidisciplinară, care s-a bazat pe formarea unui număr de 30 de specialişti de la nivelul a 12 şcoli din Bucureşti care au implementat metodologia de lucru la nivelul şcolilor.
Asociaţia FDP-Protagonişti în educaţie a derulat în cadrul proiectului o campanie de informare/sensibilizare a peste 600 părinţi/tutori ai copiilor şi tinerilor cu CES la nivelul a 40 de şcoli şi a oferit servicii de sprijin şi consiliere părinţilor copiilor cu CES.
Asociatia RENINCO Romania a realizat o serie de materiale de sprijin pentru profesionişti: o cercetare privind modul în care cadrul legislativ şi practicile şcolare sprijină combaterea discriminării şi excluziunii sociale; metodologie privind combaterea discriminarii si excluyiunii scolare a copilului si tanarului cu CES prin colaborare si interventie multidisciplinara; toolkit multimedia-resursă pentru profesionişti şi un ghid de informare pentru părinţii copiilor cu cerinţe educaţionale speciale.
Redăm mai jos câteva pasaje din Scrisoarea de poziţie redactată la finalul proiectului de către partenerii implicaţi în implementarea acestuia:
Proiectul ne-a dat posibilitatea să organizăm şi să dezvoltăm un parteneriat activ inter şi intrainstituţional între profesioniştii implicaţi în sistemul de educaţie şi părinţi, precum şi ocazia de a analiza, susţine şi disemina practicile bune, realizate de şcolile din Bucureşti.
Promovăm şi susţinem importanţa lucrului în echipă multidisciplinară în cadrul şcolilor, pentru a se realiza o educaţie de calitate şi eficientă, pentru toţi copiii, inclusiv pentru cei cu dizabilităţi şi/sau alte cerinţe educaţionale speciale.
Formarea continuă a profesioniştilor din educaţie constituie o condiţie necesară pentru dezvoltarea practicilor educaţionale incluzive! Furnizorii de formare continuă trebuie să se focalizeze pe clarificarea abordărilor noi, argumentate de studii şi cercetări actuale, pe perspectiva respectării drepturilor copiilor şi ale persoanelor cu dizabilităţi şi pe dezvoltarea unor atitudini pozitive, nondiscriminative şi de valorizare a tuturor copiilor.
Statisticile oficiale arată că în România sunt 71.798 de copii cu dizabilităţi, dintre care 46.661 sunt în vârstă şcolară, cu vârste între 7-17 ani. Conform datelor CMBRAE pentru anul şcolar 2015-2016 au fost orientaţi către şcoli de masă un număr de 350 de copii cu CES, iar peste 1.200 de copii către şcoli speciale. Profesioniştii din domeniu apreciază că numărul acestora este dublat de cel al copiilor nediagnosticaţi sau ai căror părinţi refuză diagnosticul.
Asociaţia FDP-Protagonişti în educaţie este o organizaţie nonguvernamentală creată în anul 1996 a cărei misiune este oferirea de oportunităţi socio-educative şi de integrare profesională persoanelor aflate în situaţie de risc social, în special copiilor şi tinerilor. (www.fdpsr.ro).
Casa Corpului Didactic Bucureşti este o unitate conexă a învăţământului preuniversitar. Misiunea CCD este de a promova mişcarea pentru reformă şi inovaţie, de a asigura cadru pentru dezvoltarea profesională a personalului din sistemul preuniversitar. (www.ccd-bucuresti.org).
Asociaţia Reninco Romania, Reţeaua Naţională de Informare şi Cooperare pentru Integrarea în Comunitate a Copiilor şi Tinerilor cu Cerinţe Educative Speciale are ca misiune sprijinirea şi promovarea integrării în comunitate a copiilor şi tinerilor cu cerinţe educative speciale (CES). (www.reninco.ro).
Angela Sima – Asociaţia FDP – protagonişti în educaţie
Ecaterina Vrăsmaş – Asociaţia Reninco România
Minodora Gavrilă – Casa Corpului Didactic Bucureşti