- Declaratia 230 - Cerere privind destinaţia sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual datorat
- 1 iunie 2024 - CONFERINȚA NAȚIONALĂ "Practici școlare transformatoare: între echitate, calitate, incluziune și eficiență"
- Proiectul ASCEND 2022 la 3.12.2023
- Punct de vedere RENINCO metodologii Lege Învățământ Preuniversitar
- 27 mai 2023 - Conferința Națională „Sprijin în învățare la nivelul școlii de masă. Structuri și servicii”
- Convocator Adunare Generală RENINCO 27 mai 2023
- RENINCO la 25 de ani
- Proiectul ASCEND – Tinerii cu dizabilități sunt AICI, ACUM!
- COMUNICAT DE PRESĂ
- Educație, formare profesională și angajare pentru persoanele cu dizabilități în Europa Autor: Vlad Andrei Stamate
- Incluziune şi diversitate , autor: Vlad Andrei Stamate
- Tinerii cu dizabilități în Uniunea Europeană
- Tinerii cu dizabilitati in lume 8.11.2022
- Raport de curs 21.10.2022
- Să înțelegem necesitățile și soluțiile tinerilor cu dizabilități din România - a doua întâlnire a Comitetului consultativ al proiectului, ASCEND - 3.10.2022, București, hotel Continental
- INFORMAȚII PRIVIND EVOLUȚIA PROIECTULUI ASCEND
- OPINII ȘI PROPUNERI LA PROIECTUL LEGII ÎNVĂȚĂMÂNTULUI PREUNIVERSITAR
- Adresăm din nou mulțumiri tinerilor cu dizabilități care au trimis răspunsurile lor la chestionarul difuzat on-line, în cadrul cercetării ASCEND.
- CONSULTARE RENINCO – INCLUZIUNEA ȘI ECHITATEA ÎN PROIECTUL LEGII ÎNVĂȚĂMÂNTULUI PREUNIVERSITAR – AUGUST 2022!
- Reeditarea lucrărilor: Să învățăm cu plăcere și 8 LOG
- Anunț lansare chestionar PROIECTUL ASCEND 2022
- INVITATIE APEL CERCETARE ASCEND
- ASCEND, prima întâlnire a Comitetului consultativ – Consiliul Național al Dizabilității din România
- SURSE DOCUMENTARE - POLITICI ȘI PROGRAME EUROPENE ȘI INTERNAȚIONALE PRIVIND PERSOANELE CU DIZABILITĂȚI, CU FOCALIZARE PE TINERI - PROIECTUL ASCEND 2022 - în proces de traducere
- Consiliul Național al Dizabilității din România (CNDR), în parteneriat cu Asociația RENINCO România – membru fondator al CNDR – desfășoară în perioada iunie – decembrie 2022 proiectul ASCEND.
- EDUCAȚIA PERSOANELOR CU DIZABILITĂȚI ȘI/SAU CES (*)
- Pe drumul spre educația incluzivă în România Contribuția Rețelei RENINCO
- NOU !!! - Pași spre educația incluzivă în România. Contribuția Rețelei RENINCO
- 12 iunie 2021: Conferința “Incluziune și echitate. Realitate sau deziderat? Rezultatele cercetării privind situația copiilor cu dizabilități și / sau CES”
- Sa ii cunoaștem mai bine si sa fim prieteni cu copiii cu autism!
- 12 iunie 2021 Invitatie la Conferinta online Incluziune si Echitate:Realitate sau Deziderat?
- Traian Vrăsmaș: Educația incluzivă. Aspirații și realități. 14 mai 2021
- Noutăți editoriale cu contribuția RENINCO
- REZOLUTIE-CONFERINȚA NAȚIONALĂ ACCES ȘI PARTICIPARE LA EDUCAȚIE, EDIȚIA A IV A COOPERARE SI COMPETIȚIE ÎN EDUCAȚIE 23.11.2011
- CONCLUZII analiza GREI vineri 22.11.2019
- 23.11.2019 - se convoacă Adunarea Generală a Asociației RENINCO România
- 23.11.2019 - Conferinţa Naţională ”Acces şi participare la Educaţie” ediţia a IV a, 2019
- SIMPOZIONUL NAȚIONAL „INDIVIDUALIZARE ȘI PERSONALIZARE ÎN PROCESUL INSTRUCTIV-EDUCATIV AL ELEVILOR AFLAȚI ÎN DIFICULTATE” – EDIŢIA a V a – PLOIEŞTI – 7 Iunie 2019
- PUBLICAȚII ȘI TRADUCERI UNICAT ACCESIBIE PRIN COPIERE
- Cercetare „Aspecte ale echităţii în şcoală”
- Seminar European Forum Disability 22-23 martie 2019, Bucuresti, pe tema Tinerii cu dizabilităţi şi (ne) angajarea în muncă
- Concluzii ale conferinței naționale „Acces şi participare la educație pentru persoanele cu dizabilităţi”
- Adunarea Generală RENINCO – România, București, 7 septembrie 2018
- 4 noiembrie 2017 - Conferința Națională intitulată „Acces si participare la educație”
- 12 iunie 2017 - Simpozion Ploiesti 2017
- Incluziunea școlară a copiilor cu cerințe educaționale speciale: bilanț și perspective - 2017
- Asociatia Amurtel, membra a Asociatiei RENINCO Romania, a lansat o colectie de povestiri pro-diversitate in cadrul proiectului Avem fiecare o poveste
- 15 martie 2016 - Sesiune de informare la Liceul Ion Barbu din Bucuresti pentru reprezentanții autorităților publice locale, persoane cu dizabilități și organizații neguvernamentale
- „METODOLOGIA privind combaterea discriminării și excluziunii școlare a copilului și tânărului cu cerințe educaționale speciale prin colaborare și intervenție multidisciplinară”
- Brosuri Informative pentru organizatii ale persoanelor cu dizabilitati
- Colaborare și cooperare pentru echitatea în educație
- INVITAȚIE CONFERINȚA DE LANSARE A PROIECTULUI ”Parteneriate active pentru incluziunea școlară a copiilor cu cerințe educaționale speciale”
- Comunicat lansare proiect - Focus: incluziunea școlară a copiilor cu cerințe educaționale speciale
- 20-21.02.2015, Oradea - Conferinţa Naţională de psihopedagogie specială şi consiliere şcolară (cu participare internaţională)
- Document de poziţie al Asociatiei RENINCO Romania
- Proiectul Promovarea educației incluzive pentru copii cu dizabilități și CES în România, cu focalizare pe învățământul preșcolar, primar si gimnazial
- 2 iunie 2014 – 30 aprilie 2016;Proiect nou: TOATE drepturile fundamentale pentru TOATE persoanele cu dizabilităţi!Proiect finanţat prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România
- Parintii apara drepturile copiilor cu dizabilitati
- Rezoluția Conferinţei Naţionale “Parteneriatul Educaţional Şcoală-Familie, exemple de bună practică incluzivă în şcoala românească” Bucureşti, 14.06.2014
- Invitatie la Conferinţa Naţională “ Parteneriatul Educaţional Şcoală-Familie, exemple de bună practică incluzivă în şcoala românească”
- Pozitia RENINCO privind proiectul de lege a copiilor cu dizabilitati
- curs pilot inovativ, de initiere in tehnicile muzicoterapiei
- Comunicat de presă Bucureşti, 2 Aprilie 2014
- RAPORT SINTEZĂ Vizite de monitorizare Octombrie 2013 - Martie 2014
- Promovarea educației incluzive pentru copii cu dizabilități și CES în România, cu focalizare pe învățământul preșcolar
27 mai 2023 - Conferința Națională „Sprijin în învățare la nivelul școlii de masă. Structuri și servicii”
Conferința Națională „Sprijin în învățare la nivelul școlii de masă. Structuri și servicii” a marcat un moment important în promovarea echității în educație și a adus în prim-plan soluții și inițiative pentru sprijinirea procesului de învățare în școlile de masă. Evenimentul a fost organizat de Centrul de Cercetare pentru Promovarea Echității în Educație (CCPEE) în colaborare cu Asociația RENINCO România.
Centrul de Cercetare pentru Promovarea Echității în Educație (CCPEE) face parte din Școala Doctorală de Psihologie și Științele Educației, din cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației. Comitetul științific și de organizare reunește membri ai Departamentului de Științele Educației, reprezentanți din rețeaua GREI (Grupul Român de Educație Incluzivă) și CCPEE.
Ministerul Educației, ca partener al acestui eveniment, a fost reprezentat de către Secretarul de Stat din cadrul Ministerului Educației, Antoneta Bolchiș, consilier Mariana Voinea.
Conferința a reunit peste 120 de profesori consilieri, logopezi, profesori, experți în domeniul educației, reprezentanți ai instituțiilor de învățământ, precum și părinți interesați de promovarea unei educații echitabile și incluzive. Scopul principal al evenimentului a fost identificarea soluțiilor și a structurilor necesare pentru a asigura sprijinul adecvat în procesul de învățare în școlile de masă, în special pentru elevii cu dizabilități și/sau alte cerințe educaționale speciale.
Ecaterina VRĂSMAȘ, în calitate de coordonator CCPEE și președinte RENINCO, deschizător al conferinței, a accentuat eforturile necesare promovării unei educații echitabile și a facilitării accesului la învățare pentru toți elevii, indiferent de nevoile lor speciale, reiterând motto-ul: “Niciun copil lăsat în urmă în școlile de masă”. Conferința a beneficiat de intervenția specială a prof.univ.dr.emerit Emil Păun, deschizătorul de drum și mentorul a numeroase generații de pedagogi.
Organizarea în sesiuni de plen și ateliere practice a creat contexte favorabile discuțiilor constructive privind modalitățile de îmbunătățire a sistemului educațional în România, componenta structurilor și serviciilor. Au fost împărtășite exemple de bune practici într-un mediu interactiv.
Link poze: aici
Link agendă: aici
Conferința a cuprins prezentări și dezbateri pe teme precum:
PREZENTĂRI ÎN PLEN [partea I]:
Moderator: prof. univ. dr. emerit Emil Păun
Prof. univ. dr. Traian VRĂSMAȘ, Universitatea Ovidius, CONSTANȚA: Sprijinul în învățare asigurat de școlile de masă. Trecut, prezent și viitor
Prof. univ. dr. Alois GHERGUȚ, Universitatea Al. I. Cuza, IAȘI: Cerințe educaționale speciale, echitate și egalitate de șanse în educație, educație incluzivă; aspirații și veșnice provocări?" (online)
Conf. univ. dr. Laura BOCHIȘ, conf. univ. dr. Karla BARTH, conf. univ. dr. Cristina FLORESCU, Universitatea ORADEA: De la AcCES la PROgres în educația incluzivă de sucCES pentru elevi cu dizabilități de intelect
Prof. univ. dr. Daniel MARA, Universitatea Lucian Blaga, SIBIU: Dimensiunea incluzivă a activității de mentorat (online)
PREZENTĂRI ÎN PLEN [partea a II-a și a III- a]:
Moderator: prof. univ. dr. emerit Ecaterina VRĂSMAȘ, lector univ. dr. Anișoara DUMITRACHE
Inspector ME, Cristina MARIN: Evaluarea serviciilor de consiliere școlară efectuate de CJRAE/CMBRAE
Consilier ME, Dr. Mariana VOINEA: Educația incluzivă - fundamentul unei societăți dinamice și echitabile
Lector univ. dr. Niculeta PLEȘAN, Universitatea din PETROȘANI: Rolul echipei multidisciplinare în școală, de la deziderat la realitate
Lector univ. dr. Raluca RĂCĂȘAN, conf. univ. dr. Karla BARTH, Universitatea ORADEA: Atitudini, credințe și nevoi de sprijin ale profesorilor în legătură cu incluziunea elevilor cu dizabilități (online)
Psihopedagog dr. Nicoleta ADET (CȘEI 1 Ploiești): Roluri și atribuții ale profesorului de sprijin în context incluziv
Profesor logoped dr. Adelina CHEȘCĂ (CJRAE Prahova): Profesorul logoped - resursa CJRAE/CMBRAE în asigurarea serviciilor de sprijin pentru copiii cu tulburări de limbaj
Psihopedagog drd. Loredana SECRIERU (BOTOȘANI): Facilitatorul și mediatorul școlar: între necesitate și obligație
Lector univ. dr. Nicoleta CIOBANU, Universitatea ORADEA: Stilurile parentale și incluziunea copiilor cu CES (online)
Lector univ. dr. Beatrice Hellen ALMĂȘAN, FPSE, Universitatea BUCUREȘTI: Vocea profesorului consilier între standarde profesionale și a fi bun și proactiv
Prin contribuțiile lor, atât prof. univ. dr. emerit Ecaterina VRĂSMAȘ, cât și prof. univ. dr. Traian VRĂSMAȘ au contribuit la crearea unui cadru propice pentru dezbaterea și promovarea educației incluzive în cadrul conferinței. Eforturile lor au fost în mod cert un pas important în direcția promovării unei educații echitabile și a facilitării accesului la învățare pentru toți elevii, indiferent de nevoile lor speciale.
Doamna Secretar de Stat ME, Antoaneta Bolchis, a adresat un discurs în care a evidențiat importanța asigurării unui mediu educațional incluziv și echitabil pentru toți elevii. De asemenea, a subliniat eforturile de a promova o educație de calitate, în care fiecare copil să primească sprijinul necesar pentru a-și atinge potențialul maxim.
Pe parcursul conferinței, au fost prezentate exemple de bune practici și s-au dezvoltat discuții constructive privind modalitățile de îmbunătățire a sistemului educațional în România.
Participanții au avut oportunitatea de a asculta prezentări de calitate, de a lua parte la sesiuni de workshop și de a discuta și împărtăși idei într-un mediu interactiv.
WORKSHOP-urile au fost moderate și rapoartate de: dr. Mariana Arnăutu, dr.Adelina Cheșcă, drd.Daniela Ionescu, lector dr. Beatrice Almășan, lector dr.Niculeta Pleșan și drd. Loredana Secrieru.
Apreciem contribuția tuturor celor implicați în organizarea și desfășurarea acestei conferințe și suntem dedicați continuării eforturilor pentru promovarea unei educații echitabile și incluzive.
Final Agenda Conferinta CCPEE 22.05.23 FINALĂ
MULȚUMIRI
pentru
ORGANIZAREA CONFERINȚEI
SS. MEN dr. psiholog Antoaneta BOLCHIȘ
Lector dr. Beatrice Hellen ALMĂȘAN
Lector dr. Anișoara DUMITRACHE
Prof.univ.dr. Traian VRĂSMAȘ
Lector univ. dr. Niculeta PLEȘAN
Dr.Nicoleta ADET
Drd. Magdalena TOMA
Dr. Adelina CHEȘCĂ
Dr. Viorica PREDA
Dr. Mariana VOINEA
Drd. Loredana SECRIERU
Dr. Mariana ARNĂUTU
Mihaela STAN
Școala Gimnazială – Ion Vișoiu- Chitila
și Director, Prof.Vali DUMINICĂ